Jak połączyć się z Windowsem 10 przez pulpit zdalny Microsoft RDP
Jest wiele metod łączenia się zdalnego z komputerem, najbardziej znane to usługi takie jak Teamviewer, TightVNC, Pulpit Chrome czy Pulpit zdalny Microsoft. W poniższym przykładzie omówię połączenie przez pulpit zdalny Microsoft RDP czyli Remote Desktop Protocol.
Usługa RDP na serwerach Windows jest rzeczą absolutnie podstawową, jednak zdarza się, że potrzebujemy połączyć się z hostem czyli z komputerem użytkownika. Połączenie RDP ma i zalety i wady. Zaletą jest to, ze jest całkowicie darmowy i wbudowany w system. I to chyba wszystkie zalety. Wady są takie, że zabieramy użytkownikowi sesje i podczas naszego połączenia nie może pracować, nie widzi też co dzieje się na ekranie monitora podczas, gdy pracujemy (choć to akurat może się okazać zaletą w niektórych przypadkach :)
- Przechodzimy do ustawień systemu do zakładki Pulpit zdalny. Usługa pulpitu zdalnego ze względów bezpieczeństwa jest domyślnie wyłączona i musimy ją włączyć. Klikamy i potwierdzamy pytanie czy chcemy włączyć usługi pulpitu zdalnego aby inni użytkownicy mogli się łączyć z tym komputerem.
- Teraz sprawdzamy, czy możemy się połączyć z naszym komputerem o nazwie Peppa z innego komputera. Uruchamiamy usługę wpisując w menu start lub lupce Podłączanie pulpitu zdalnego lub mstsc i uruchamiamy go. Windows 10 ma też wbudowanego nowego klienta do połączeń zdalnych - wtedy musimy wpisać w wyszukiwarce lub pasku menu start po prostu Pulpit zdalny, a zasada łączenia jest taka sama. Podajemy nazwę komputera lub adres IP i klikamy Podłącz. Pojawi się pytanie o nazwę użytkownika i hasło - wpisujemy te dane i klikamy ok. Zostaniemy połączeni z naszym komputerem Peppa.
- Jak widać zostaliśmy połączeni poprzez pulpit zdalny z naszym komputerem o nazwie Peppa.
Artykuł powiązany: Metody pracy zdalnej, jak się połączyć z firmą?