Nie wiesz jaki hosting wybrać? Polecamy dhosting!

link do strony el12

Darmowy audyt SEO strony internetowej

Audyt SEO pozwala webmasterowi ocenić jakość techniczną serwisu pod kątem widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Na wpływ pozycji w wyszukiwaniu ma wiele czynników, ale jednym z podstawowych, pierwszych od których się zaczyna jest właściwa optymalizacja strony.

  1. Jest wiele narzędzi do sprawdzania optymalizacji strony www pod kątem SEO. W tym przykładzie zostanie użyte darmowe narzędzie z home.pl dostępne pod adresem https://audyt-seo.home.pl/ Po wpisaniu adresu strony, którą chcemy sprawdzić po około 90 sekundach pojawi się szczegółowy raport zawierający dużo cennych informacji. Optymalizacja SEO nie jest jakoś bardzo trudna, więc webmasterzy wykonują ją sami. Jednak wiele osób nie chce sobie tym zawracać głowy i korzysta z usług firm zewnętrznych. Poza tym optymalizacja i dbanie o pozycję strony to proces ciągły, który powinien podlegać analizie np. w Google Analytics. Jednak w tym konkretnym przypadku skupiamy się na całym ogromnym procesie jakim jest pozycjonowanie tylko raczej podstawowej optymalizacji treści strony.
  2. Chodzi o sprawdzenie, czy nie ma podstawowych błędów, oraz czy treści na stronie spełniają ogólnie przyjęte wymagania wyszukiwarek. Na pierwszy rzut oka widać, że w tym przypadku nie jest źle ale są rzeczy do poprawy, jak np. Opis strony, dane teleadresowe. Brakuje też nagłówków H2 i H3 a to one są jedną z podstaw optymalizacji i jedną z pierwszych rzeczy, które analizują silniki robotów wyszukiwarek. Warto w takim przypadku dokonać reorganizacji treści strony i dokonać takich zmian, aby wprowadzić nagłówki H2 i H3. To może być czasochłonne i dlatego zajmują się tym często firmy zewnętrzne, ale spokojnie można to zrobić samemu.
  3. W kolejnych krokach mamy analizę fraz najczęściej występujących na stronie. Ważna jest też dostępność strony dla użytkowników smartfonów i urządzeń mobilnych. Tu widać, ze strona jest dostosowana pod tym kątem. Następnie szybkość ładowania strony w zależności od wybranej technologii, stacjonarnej czy wersji mobilnej. Zwykle najwięcej problemów sprawiają, jak i w tym przypadku zdjęcia. Zbyt duży rozmiar zdjęć umieszczany na stronach powoduje bardzo duże spowolnienia ładowania strony. Warto więc używać formatów już dobrze zoptymalizowanych nowoczesnych jak WebP zamiast JPG. Albo użyć dobrego konwertera i zoptymalizować zdjęcia bez utraty jakości. najlepszy jest pod tym względem RIOT (Radical Image Optimalization Tool) https://riot-optimizer.com/ O tym narzędziu w osobnym artykule. 
  4. Kolejnym punktem w raporcie jest sprawdzenie czy do strony są podpięte (zainstalowane) statystyki Google Analytics. Tu widać, że zostały poprawnie wykryte. Kolejnie sprawdzana jest ilość linków przychodzących i wychodzących dla analizowanej domeny oraz widoczność strony w mapach Google. O ile firma nie może sobie na to pozwolić, to jednak dla bloga nie jest to wymóg konieczny, gdyż nie ma siedziby czy biura.
  5. Pod koniec jeszcze analiza obecności serwisu w Social Mediach i podłączonych na stronie odpowiednich wtyczek, pluginów kierujących na strony społecznościowe. W tym przypadku brak, jednak jest to obecnie bardzo ważna część pozyskiwania ruchu na stronach www. Na koniec część podsumowująca raport i wnioski. Analiza widoczności strony w Google dość dobrze odzwierciedla z jakim ruchem mamy do czynienia i które podstrony są najpopularniejsze według słów kluczowych szukanych przez użytkowników. Widać tu też pozycję w Google na dane słowo kluczowe, konkurencyjność, jednak najważniejsza jest liczba zapytań, czyli popularność słowa.
  6. Na sam koniec ciekawostki czyli potencjalna konkurencja w wyszukiwarce, czyli inne serwisy opisujące podobną problematykę. Jest jeszcze ocena możliwości strony na chmurę wyrażeń, której w tym przypadku brak.  I wreszczie ogólna ocena SEO na poziomie 77% i wnioski, co do obszarów wymagających jakiegoś działania i interwencji w celu poprawy. W tym przypadku na pewno do poprawy szybkość ładowania, można by zadbać o większą ilość nagłówków H2 i H3 oraz wdrożyć media społecznościowe dla zwiększenia ruchu. Poza tym ocena nie najgorsza. 
  7. Optymalizacja SEO jest procesem ciągłym, nie tylko ze względu na to, iż o stronę trzeba ciągle dbać, ale również dlatego, że wyszukiwarki dość często zmieniają kryteria i swoje silniki wyszukiwania.

Możesz nas wesprzeć na zrzutka.pl

Instrukcja jak przekazać wsparcie.