Naprawa skrzynki pocztowej outlook narzędziem scanpst

Bardzo często zdarza się, że plik pocztowy w outlooku jest bardzo duży i gromadzą się w nim błędy, które uniemożliwiają prawidłową pracę programu. Powodują zawieszanie się lub błędy w indeksowaniu zawartości poczty. dzieje się to głównie na skrzynkach POP, które powoli odchodzą wypierane przez system IMAP.

  1. Narzędzie scanpst.exe znajduje się w zależności od wersjo outlooka w różnych lokalizacjach, które można znaleźć w internecie w wielu pomocach Microsoftu ale jest to generalnie zbędna informacja ponieważ tak czy inaczej łatwo możemy wyszukać przeciez na komputerze ten plik. Wiemy, ze znajduje się on w lokalizacjach outlooka pakietu office. Wchodzimy do Program files Microsoft Outlook 15 i szukamy pliku scanpst. Po chwili plik zostaje znaleziony więc uruchamiamy go. 
  2. Po uruchomieniu narzędzia podajemy lokalizacje naszego pliku pocztowego. Zwykle Dokumenty i Pliki Programu Outlook. Dla Imapa jest to C:\Users\uzytkownik\AppData\Local\Microsoft\Outlook Znajdujemy plik i podajemy jego lokalizację.
  3. Możemy wejść opcję, które zawierają jedynie informacje czy i jak chcemy zachować plik dziennika po skanowaniu. Klikamy Rozpocznij. Ten proces w zależności od wielkości skrzynki oraz rodzaju dysku (Hdd czy SSD) może trwac od kilkunastu minut aż do kilku godzin. Po skanowaniu klikamy Napraw i tu czekamy kolejny długi czas, program w tym czasie może się zawieszać, przestać reagować - ale cierpliwie musimy poczekać do końca!
  4. Po tak przeprowadzonej naprawie najlepiej od początku jeszcze przeprowadzić indeksowanie skrzynki.

Nie wiesz jaki hosting wybrać? Polecamy dhosting!

link do strony el12