link do strony el12

Mam gotową stronę internetową, co dalej?

Bardzo duża grupa użytkowników, właścicieli firm, zleceniodawców stron uważa, że skoro zapłaciła za stworzenie strony internetowej, która jest już gotowa to w zasadzie koniec, bo oto jesteśmy w internecie!

Jest to najczęstsza przyczyna ponownych instalacji stron, włamań, czy ogólnego niezadowolenia po jakimś czasie ze strony internetowej. Stworzenie naszej witryny to tak naprawdę fundament, początek drogi. Kolejne etapy które są bardzo ważne, aby strona miała sens istnienia w sieci to:

  1. Właściwe zabezpieczenie strony po wdrożeniu

    Tak naprawdę zabezpieczenie powinno być etapem wdrożenia, ale bardzo często tak nie jest. Jest wiele metod zabezpieczenia strony ale tak naprawdę są żelazne zasady, które tycza się większości stron. Zwykle są to: zabezpieczenie dostępu do panelu administracyjnego, zainstalowanie pluginu typu firewall na stronę, plugin antyspam, ogólne pluginy zabezpieczające przed atakami ddos, zmiana uprawnień do wykonywania plików na serwerze itd. W 99 proc ukrycie panelu pozwala na wyeliminowanie ataków próbujących złamać login i hało. Dodatkowo firewall i mamy już chronioną stronę.
  2. Regularne aktualizacje skryptu strony - panelu CMS

    Obojętnie czy korzystamy ze skryptów popularnych czyli joomla, wordpress, czy autorskich dostarczonych przez autorów strony bardzo ważna jest ich aktualizacja. Nieaktualny skrypt cms jest jedną z najczęstszych przyczyn przejęcia kontroli nad stroną. A wystarczy systematyczne, regularne sprawdzanie aktualności naszego cmsa oraz dodatków do niego aby strona była pozbawiona dziur podatnych na włamania. Najpopularniejsze cmsy typu joomla czy wordpress są najbardziej podatne na zagrożenia, bo na nich zbudowanych jest większość stron, jednak są one też dzięki temu bardzo często aktualizowane. Często raz w miesiącu lub częściej.
  3. Regularne aktualizacje treści na stronie

    Nawet jeśli nasza witryna to prosta wizytówka warto pokusić się o nowe treści. Google kocha unikalne treści, warto więc dodawać jakieś artykuły branżowe z naszego zakresu działalności. Wiele stron w dziele aktualności ma pozostawiony wpis: data x:x:x witmy na naszej nowej stronie internetowej :) To trochę zaniedbywanie potencjalnych odbiorców, jeśli firma istnieje i się rozwija to na pewno są zdarzenia z jej życia o których warto napisać (szkolenia, wycieczki, wiedza)
  4. Analizowanie statystyk wyświetlania strony

    Wdrożenie kodu śledzenia strony np. google analitycs jest to wielkie, wspaniałe narzędzie dające nam bardzo szczegółowa wiedzę na temat ilości wyświetleń naszej witryny w stosunku do preferencji wyszukiwania użytkowników. Dzięki uważnemu analizowaniu statystyk możemy zmieniać kierunki promowania naszej strony czy działań marketingowych i dostosowywać je do bieżących potrzeb.
  5. Optymalizacja strony pod kątem poprawności zawartości

    Optymalizacja strony to szereg działań mających na celu indeksację w wyszukiwarkach. Jest wiele narzędzi online, które prześledzą kod naszej witryny i pokażą w czytelnych wynikach co jest zrobione dobrze, a co jest do poprawy np. zwiększenie ilości tekstu do zawartości html, optymalizacja grafiki, poprawność nagłówków i podstawowych znaczników tytułu strony, opisu itd.
  6. Działania e-marketingowe i social media

    Każda strona będzie dużo bardziej warta i dotrze do większej ilości użytkowników jeśli będzie odpowiednio promowana. W dzisiejszym świecie strona www to fundament ale aby uzyskać czy zwiększyć ruch na witrynie trzeba o niej w sposób sensowny lub mniej (znak czasów) opowiedzieć odbiorcom. Social media sprawdzają się w tej roli najlepiej. Na pewno każdy widział już konkurs na Facebooku, promowanie produktu na Instagramie czy artykuł branżowy na LinkedInie.