link do strony el12

Jak sprawdzić status serwera F&Home - diagnostyka

Często zdarza się, że w systemie F&Home coś nie działa i nie znamy przyczyny. Jedną z pierwszych absolutnie podstawowych możliwości sprawdzenia systemu, od której warto zacząć jest sprawdzenie statusu serwera. Są to podstawowe informacje o stanie usług na nim uruchomionych. Dostępu Cloud, adresu IP, adresu Mac i innych bardziej szczegółowych.

  1. Na urządzeniu mobilnym uruchamiamy aplikację F&Home 2.0. Po uruchomieniu przechodzimy do ustawień "hamburger" w lewym górnym rogu. Klikamy na nazwę naszego serwera.
  2. Przechodzimy do Ustawienia połączeń i pod nazwą serwera pojawi się jego adres IP w sieci. Będzie on nam potrzebny do uruchomienia sterowania serwerem z poziomu przeglądarki internetowej. Więc w przeglądarce Chrome, Ie, Firefox wpisujemy w pasku wyszukiwania adres IP serwera. W chrome wystarczy wpisać samo 192.168.0.72, w innych przeglądarkach może się okazać ze będziemy musieli wpisać pełny adres z przedrostkiem http:// czyli htto://192.168.0.72
  3. Powinien nam się uruchomić ekran logowania do serwera. Wpisujemy dane (zwykle te co do serwera dla konta admin) i uruchomi się nam nasz projekt tyle, że w przeglądarce. I z tej pozycji również możemy sterować całym systemem, włączać i wyłączać światło, rolety itd...Jednak nam w tym przypadku chodzi o małą ikonkę "i" w prawym górnym rogu, która przenosi nas do karty z informacjami diagnostycznymi o serwerze F&Home.
     
  4. W karcie "i" czyli informacji o serwerze widzimy wiele danych, większość jest przeznaczona dla specjalistów, ale sami również możemy znaleźć tu kilka podstawowych zagadnień jak adres IP serwera, adres MAC w sieci, ale wydaje mi sie dość ważne np. statu Cloud. Jeśłi np. nie działa nam Cloud połączeń zdalnych to w tym miejscu sprawdzimy, czy rzeczywiście serwer jest zalogowany w usłudze cloud. Tak naprawdę od tej zakładki można zacząć diagnostykę systemu w przypadku gdy coś nie działa.